Της Χαράς Καλημέρη
Σε «μαθηματικά μυαλά» απευθύνονταν τα θέματα στα Μαθηματικά, στα οποία εξετάστηκαν χθες οι υποψήφιοι της θετικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης. Είναι ενδεικτικό ότι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) έκρινε πως ήταν τα «δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούσαν ειδικές τεχνικές», ενώ πιο δύσκολο ήταν το ερώτημα Β3.
Αυξημένης δυσκολίας ήταν, εξάλλου, τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης. Αν και η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων (ΠΕΦ) εκτίμησε ότι ήταν «σαφή στη διατύπωσή τους», εντούτοις απαιτούσαν από τους υποψηφίους συνθετική και κριτική σκέψη και ιδιαίτερη προσοχή, κυρίως στη μετάφραση του αδίδακτου κειμένου.
Ειδικότερα, όπως σχολίασε η ΕΜΕ, τα θέματα στα Μαθηματικά κατεύθυνσης ήταν «τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούσαν ειδικές τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα Μαθηματικά». Επίσης, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ενώ ήταν απαραίτητη καλή γνώση της ύλης προηγουμένων τάξεων. «Τα θέματα ήταν εκτεταμένα και η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, ειδικά με το ερώτημα Β3», ανέφερε η ΕΜΕ. Το ερώτημα Β3, το οποίο κρίθηκε ως το πιο δύσκολο, απαιτούσε «λεπτούς αλγεβρικούς χειρισμούς», ενώ σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους απευθύνονταν τα θέματα Γ -και κυρίως τα ερωτήματα Γ2 και Γ3- και Δ.
Προβληματισμός
Μάλιστα, με αφορμή τη δυσκολία που παρουσίασαν τα φετινά θέματα στα Μαθηματικά, η ΕΜΕ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ανοίξει διάλογο για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Μάλιστα, με αφορμή τη δυσκολία που παρουσίασαν τα φετινά θέματα στα Μαθηματικά, η ΕΜΕ ανακοίνωσε την πρόθεσή της να ανοίξει διάλογο για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης των Μαθηματικών στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Την ίδια ώρα, απαιτητικά χαρακτηρίστηκαν τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης. Το διδαγμένο κείμενο συνδύαζε την 11η ενότητα, τη 15η (απόσπασμα) και τη 16η ενότητα από τα Πολιτικά του Αριστοτέλη, ενώ το αδίδακτο ήταν από τις Ιστορίες του Θουκυδίδη. «Τα θέματα είναι σαφή στη διατύπωσή τους και ανταποκρίνονται στα ζητούμενα της σχολικής διδασκαλίας», σχολίασε η ΠΕΦ.
Σύμφωνα με φιλολόγους, ιδιαίτερη δυσκολία προκάλεσε στους υποψηφίους το αδίδακτο κείμενο για τη μετάφρασή του, στο οποίο, μάλιστα, εντοπίστηκε «ασυμφωνία του κειμένου που δόθηκε στους μαθητές με την έκδοση της Οξφόρδης». Τα δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ελληνικά κατεύθυνσης εκτιμάται ότι θα πιέσουν πτωτικά τις επιδόσεις των υποψηφίων, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει και τις βάσεις εισαγωγής στα τμήματα των 1ου, 2ου και 4ου επιστημονικών πεδίων. Καθοριστικός παράγοντας είναι, βέβαια, ο ακριβής αριθμός των εισακτέων ο οποίος, ακόμη, δεν έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας.
Με λατινικά
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται αύριο με Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών), ενώ ολοκληρώνονται την Παρασκευή με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται αύριο με Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης, Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών), ενώ ολοκληρώνονται την Παρασκευή με το μάθημα επιλογής όλων των κατευθύνσεων, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.
* Εν τω μεταξύ, «σήμα κινδύνου» για τη λειτουργία των ΤΕΙ από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά εξέπεμψε χθες η Ομοσπονδία Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΟΣΕΠ) ΤΕΙ. «Η συνεχής μείωση των προϋπολογισμών, το πάγωμα των προσλήψεων νέων μελών εκπαιδευτικού προσωπικού και οι σαρωτικές αλλαγές που περιλαμβάνονται στο σχέδιο 'Αθηνά' οδηγούν τα τμήματα των ΤΕΙ, με μαθηματική ακρίβεια σε μαρασμό, με τελικό διαφαινόμενο αποτέλεσμα, σε πολλές περιπτώσεις, την κατάργησή τους», τόνισε η ΟΣΕΠ, ζητώντας άμεση συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου